Düzce, Edirne, Elazığ’da sahur saati ne zaman? 12 Nisan Çarşamba Düzce, Edirne, Elazığ Sahur kaçta biter?
12 Nisan Çarşamba günü Düzce, Edirne, Elazığ sahur saati ne zaman biter ve Düzce, Edirne, Elazığ’da sahur saat kaçta biter, Ramazan ayının başlamasıyla birlikte soruları sıkça sorulmaya başlandı. Sahur saatini bekleyen vatandaşların merak ettiği bahis için detayları sizler için derledik. Peki Düzce, Edirne, Elazığ sahur ne zaman? 12 Nisan Çarşamba Düzce, Edirne, Elazığ Sahur kaçta biter?
SAHUR NEDİR, SAHUR NEDEN YAPILIR?
Sözlükte dini bir terim olan “sabahtan önceki vakit, gecenin son üçte biri” anlamına gelen seher kelimesinden gelen sahur (sehur, suhur), oruca hazırlanmak için şafaktan önce yenen yemek anlamına gelmektedir. Bazı hadislerde bunun için “ekletü’s-sehar / ekletü’s-suhur” tabiri kullanılmaktadır. Sahur kelimesi birçok hadiste geçmektedir (Wensinck, el-Muşem, “?vm” md.). Tefsir, hadis ve fıkıh kaynaklarının verdiği bilgiler dikkate alındığında, oruç yasağının başlangıçta gece saatlerinde başladığı, Bakara döneminin 187. ayetiyle bu sürenin sabaha kadar uzatıldığı, sahura izin veren başlıca meşruiyet kanıtıdır. Bu âyet-i kerimede, “Siyah iplik, beyaz iplikten sizin için ayırt edilinceye kadar, sabahtan itibaren sizin için ayırt edilebilir hale gelinceye kadar” diyor. Oruçlunun sahur yemesinin mendup olduğu konusunda İslam âlimleri ittifak etmişlerdir (İbnu’l-Münzîr, s. 104).
“Sahura kalkın çünkü sahurda bereket vardır” sözleriyle sahura teşvik eden Hz. Peygamber (Buhârî, “?avm”, 20; Nesâî, “ıyâm”, 18-19, 24; Tirmizî, “?avm”, 17)’nin sahura önem verdiği görülmektedir. Bazı hadislerde sahurdan bir yudum su ile de olsa tam anlamıyla vazgeçilmemesi tavsiye edilmektedir. alışveriş merkezi”, 17; Nesai, “ıyâm”, 25-26). Bütün bu deliller dikkate alındığında fakihler sahura kalkma kararının sünnet olduğu sonucuna varmışlardır. Müstehab kelimeler, fıkıh yöntemindeki geniş anlamlarıyla karşılaştırılmıştır.Bazı hadislerde geçtiği gibi (İbn Mace, “?ıyâm”, 22), sahurun bedene yiyecek sağlama amacı olduğu açık olmakla birlikte, Oruç tutabilmek için sahura kalkan müminin asıl gayesi Hz. .
Sahurun Müslümanların orucunu Ehl-i Kitabın orucundan ayıran bir özellik olduğunu bildiren hadis (Müslim, “?ıyâm”, 46; Ebu Dâvûd, “?avm”, 16; Nesai, “?ıyâm” , 27; Tirmizi, “Şavm”, 17) açıklanırken, bu durumun önceki ümmetlere göre Müslümanlara sağlanan bir kolaylık olduğu ve bu nedenle sahura Kitap Ehli’nden farklı davranarak kalkmanın mana olacağı ifade edilmektedir. bu nimete şükretmek. Sahuru son vakte kadar uzatmanın, iftarı ilk vakitte kılmanın, namazda sağ eli sol ele koymanın peygamberlerin özelliklerinden olduğu rivayeti (el-Muvaşaa, “?a? rü’?-?alât”, 46; Abdullah b. Yusuf ez-Zaylai, II, 470), önceki hadislerle çelişiyor gibi görünse de söz konusu eserlerde muhtemelen genel kabul nedeniyle bunların uzlaştırılması vurgulanmamıştır. birinci hadisin ancak ikinci hadisin rivayetine ilişkin meselelerin varlığı. Örneğin Tahavi ikinci hadisi (Şer?u Müşkili’l-âs_âr, I, 417-421) içermezken, Kâsânî izaha girmeden her ikisini de aktarır (Bedâ?i?, II, 105). İbnbidin’in bu duruma ilişkin yorumundan (Reddü’l-mu?târ, II, 420) yararlanılarak, önceki ilahi dinlerde sahur yapılırken, ikinci hadiste zikredildiği için bir süre sonra terk edildiği söylenebilir. İlahi dinlerdeki karar, orijinal şekliyle. Buna göre birinci hadis-i şerifte Resûlullah’ın, devrinin Yahudi ve Hıristiyanlarını kastetmiş olması mümkündür. Şah Veliyyullah’ın sahurun faydalarını anlatırken sahurda rahmet olduğunu bildiren hadis-i şeriften hareketle kast etmesi bu yorumu desteklemektedir: Bir yandan sahur yemeği ile vücudun oruca dayanmasını sağlayacak kuvvet sağlanırken, diğer yandan insanların daha dindar olmaya çalışarak dini karmaşıklaştırmaya ve dinin gereklerini değiştirmeye çalışmaları engellenmektedir. Bu mümkün. Nitekim Hz. Peygamber Efendimiz, bizim orucumuzla Ehl-i Kitabın orucu arasındaki temel farkın sahur yemeği olduğunu bildirmiştir. Bu ifade, Kitap Ehli’nin dinlerini tahrif ettiklerini göstermektedir. Tavrı ile alışılmışın dışında davranmak, dinin aslının korunmasına katkıda bulunmak demektir (?üccetullahi’l-baliga, II, 52). İki hadisin manasını uzlaştırmak için, Allah Resulü’nün kendi ümmetinden (kendisine farz, haram veya helal kılınanlardan) ayırdığı durumlar olduğu gibi, diğer peygamberlerin de ihtilafa düştüğü izah edilebilir. sahur konusunda kendi ümmetlerinden.
Sahur, fakihlerin çoğunluğuna göre gecenin son yarısının başlangıcı ile bazı Hanefi ve Şafiilere göre gecenin son altıda birinin başlangıcı ve sabahın ortası arasında geçen süredir. Şafak sökmek veya fecirden kasıt, sabah namazına başlamak ve oruca başlamaktır (bu vakitle ilgili hadis ve yorumlar için bk. FECİR). Hz. İbn Ümmü Mektum’un okuduğu sabah namazından önce Bilal-i Habeş namazının teheccüd namazına ve ezanın oruç tutmak için sahura kalkacakları uyandırmaya mani olmadığını bildiren hadis-i şerifte Hz. “?avm”, 17; Ebu Davud, “avm”, 18), sahura kalkmayı teşvik etmenin yanında, sahuru olabildiğince geciktirmenin uygun olduğu anlamını da içermektedir. Peygamber’in sahur uygulamalarıyla ilgili rivayetler de bunu destekler nitelikte olup, sahur yaptıktan kısa bir süre sonra (elli âyet okunabilen) sabah namazını kıldırdığı hepsinden anlaşılmaktadır (Buhari, ” ?avm”, 20, “Taheccüd”). “, 8; Müslim, “ıyâm”, 47; Nesâî, “ıyâm”, 20-22). Bu konudaki delilleri değerlendiren fakihler, sahurun son vakte kadar bırakılmasının müstehab olduğu kanaatine varmışlardır. bu karar, imsak vakti ile sınırlıdır; vaktin gelip gelmediği konusunda şüphe varsa, yemek ve içmek mekruh olur (bu konuda karşılaşılabilecek bazı durumların hükümleri için bkz. İMSAK; ORUÇ). fakihlerin çoğuna göre -oruç tutmamaya niyet yoksa- sahur yemeği oruca niyet yerine geçer; Şafii mezhebinde sahura kalkmak niyet yerine geçmez.
12 Nisan Çarşamba DÜZCE, EDİRNE, ELAZIĞ SAHUR VAKTİ NE ZAMAN?
12 Nisan Çarşamba DÜZCE sahur saati: 04:45
12 Nisan Çarşamba EDİRNE sahur saati: 05:01
12 Nisan Çarşamba ELAZIĞ sahurda: 04:19